Naam:
418
Video’s:

Over mij

Even wat formele informatie:

Mijn naam is André Chaigneau, op 7 augustus word ik 33 jaar. Ik ben in Utrecht opgeleid tot Fysisch Geograaf (specialisatie rivierkunde), waarna ik vanaf 2006 heb gewerkt als watermanagement consultant. In februari 2009 ben ik gestart met de docentenopleiding in Utrecht en een half jaar later op Laar & Berg. Daar werk ik sindsdien met veel plezier als docent Aardrijkskunde en afdelingsmanager havo 3,4,5.

Ik heb 11 jaar in Utrecht en omgeving gewoond, maar ben in 2011 verhuisd naar Hilversum. Ik kon mijn appartementje niet onder verhuren dus heb ik mijn spullen bij mijn liefste oma en ouders gedeponeerd, die hier uiteraard zeer verheugd over zijn, gelukkig was mijn huis maar klein. Bij terugkomst in Nederland ga ik op zoek naar iets nieuws, misschien in Hilversum, maar waarschijnlijk in Utrecht.

Over mijn reis

Beste vrienden en familie,

van zondag 27 juli 2014 tot en met medio april 2015 ben ik ergens te vinden tussen Nederland, Nepal en Indonesie. De eerste 6 weken breng ik, verkerend in goed gezelschap, rijdend en kamperend door in mijn "boswachter groene" Subaru Forester. Mijn zusje Lianne en haar vriend Joop reizen mee tot aan Tbilisi, Georgië. De dag voordat zij afreizen naar Nederland vliegt Martin, mijn broer, in voor 2 weken Georgië en Oost-Turkije, waarna de auto een jaar in Turkije blijft staan en we met tassen 2 weken door Iran zullen trekken. Op 2 oktober vlieg ik van Teheran naar Kathmandu, waar ik na een paar dagen begin aan een 3-weekse trekking in de majestueuze Himalaya.

In november start ik in samenwerking met het Nepalfonds en het Nepalese FNV een vrijwilligersproject in Pokhara voor minimaal 3 maanden. Ik ga voor de randgemeente Pumdi Pumbdi een gedetailleerd plan maken hoe we de achtergesteldheid van deze regio kunnen verbeteren. Naar aanleiding van mijn bevindingen worden er geldschieters gezocht in Nederland die mijn plan hopelijk realiseerbaar zullen maken. We kijken bewust naar kleinschalige ontwikkeling, variërend van hygiëne voor grote gezinnen, onderwijs, maar ook bijvoorbeeld het mogelijk maken van transport naar de lokale markt om los te komen van de zelfvoorzienende levenswijze van het overgrote deel van de Nepalese bevolking.

Na het project hoop ik nog verder door Azië te gaan reizen, maar dat is nog alles behalve uitgestippeld. Indonesie staat hoog op mijn lijst, maar ook Myanmar trekt, maar mocht het project in Nepal mijn aandacht harder hebben getrokken dan is dat ook een optie.

Ik hou jullie op de hoogte. Lees mee als je zin hebt.

Hartelijke groeten André

Bezochte landen

Ik heb 13 landen (6%) bezocht:

Albanië, Armenië, Bosnië en Herzegovina, Duitsland, Georgië, Griekenland, Macedonië, Montenegro, Nederland, Oostenrijk, Servië, Slovenië, Turkije.